Kérdése van? Hívjon minket +36 30 643 42 11
"

Facebook és Google

Facebook és Google hirdetések menedzselése.

Facebook reklám

Világszerte egyre többen fedezik fel a Facebookban rejlő üzleti lehetőségeket és hazánkban is folyamatosan növekszik azoknak a cégeknek a száma, akik az általuk kínált szolgáltatást vagy terméket itt reklámozzák, kihasználva, hogy a felhasználók többsége naponta látogatja az oldalt.

Mivel a hirdetések az oldalon célzottan jelennek meg, kifejezetten azokat az embereket érik el, akik érdeklődhetnek az adott termék iránt. Hogy kik alkossák a célcsoportunkat, azt korosztály, érdeklődési kör, lakhely vagy akár nemek szerint is meghatározhatjuk. Így például egy Kiskunfélegyházán működő fodrászat reklámja szükségtelen, hogy megjelenjen a Szombathelyen élők oldalán, tehát jelentősen csökken a meddőszórás.

Nem lehet eléggé hangsúlyozni, hogy egy jól megválasztott kép milyen mértékben képes növelni egy hirdetés hatékonyságát. Nincs ez másként a Facebook reklámok esetén sem, hiszen hiába ugrik fel a hirdetés, ha első ránézésre nem kapja meg a szemet, szinte biztos, hogy nem fognak rákattintani. Lehetőség van arra, hogy teszteljük az általunk választott képeket és végül azt tartsuk meg, amelyikkel a legtöbb látogatót tudtuk megszerezni.

Facebook reklámokat bármikor indíthat, azok eredményességét pedig folyamatosan nyomon követheti rajtunk keresztül. Ajánlott is, hogy figyelemmel kísérjük, hány látogatót tudtunk szerezni, hiszen ennek megfelelően tudunk változtatni akár a célcsoporton, akár a címsoron vagy a hirdetés szövegén.

A Facebook hirdetés csak akkor lehet maximálisan hatékony, ha hozzá egy igényesen kialakított és könnyen használható landing oldal is tartozik. Hogy mindezért hogyan fizetünk? Választhatjuk a megjelenés szerint és a kattintás alapú fizetést is. Ez utóbbi előnye, hogy csakis a látogatókért fizetünk és hogy mennyit, azt mi döntjük el.

Google Adwords

Az internetnek a gazdasági, kereskedelmi életben betöltött szerepe napjainkban már vitathatatlan. Nemcsak a világcégek, de a legkisebb vállalkozások is egyre nagyobb arányban élnek a világháló nyújtotta, szinte korlátlannak mondható lehetőségekkel.

A legtöbb internetező Magyarországon a Google-t használja, amikor információkra van szüksége, szolgáltatásokat keres vagy termékek után között böngész. Ezt az óriási, mintegy 80%-os fölényt a vállalkozások ügyesen és egyszerűen a maguk hasznára fordíthatják. Erre jött létre a Google Adwords, melynek lényege, hogy amikor beírunk valamit a keresőbe, a találati lista mellett megjelennek a hozzá kulcsszavakban kapcsolódó hirdetések.

Ennek a megoldásnak rendkívüli előnye, hogy közvetlenül a célközönséget éri el a hirdetés, ellentétben a televízióban vagy az újságokban megjelenő reklámokkal, nem beszélve a rengeteg szórólapról, melyek a háztartások nagy részében olvasatlanul a szemetesben végzik, miközben a vállalkozások nem kevés pénzt fizettek elkészítésükért és kézbesítésükért. 

A Google Adwords titka a rugalmasságban rejlik, hiszen a megadott kulcsszavakat a nagyobb találati eredmény érdekében bármikor lehetőség van cserélni. Így még tovább növelhető az esély, hogy direkt módon elérjük vásárlóközönségünket. A potenciális vásárlókat ott kell keresnünk, ahol érdeklődés van termékeink, szolgáltatásaink iránt. A Google Adwords egész működése ezen alapszik, így a hatékonysága sokszorosa a hagyományos hirdetésekének.

Ha azt gondolnánk, egy ilyen színvonalú szolgáltatás megfizethetetlen, tévedünk! Bár az árak a kulcsszavak népszerűségétől és a kattintások számától függően elég széles intervallumban mozognak, átlagban 100-200 Ft-ból érhetünk el egy látogatót.

Az Adwords azoknak is, akik rövid ideig szeretnék hirdetni magukat, pl. akciós termékek esetén, a legerősebb hirdetési forma.